ساخت کلیپ تبلیغاتی

ساخت کلیپ تبلیغاتی

ساخت کلیپ تبلیغاتی

ساخت کلیپ تبلیغاتی

پیش بینی نرخ دلار در سال 95

در گزارش مرکز پژوهش مجلس آمده است: رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۵ با سناریوی قیمت نفت متوسط ۴۰ دلاری برابر با ۶ درصد و با سناریوی قیمت نفت ۳۰ دلاری ۴.۴ درصد پیش بینی می شود. در هر دو سناریو، ۳.۴ درصد از رشد اقتصادی ناشی از رشد بخش نفت خواهد بود. علاوه بر این، نرخ تورم بین ۱۰.۵ تا ۱۲ درصد، متوسط نرخ ارز در سال ۱۳۹۵ بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۵۰ تومان و همچنین میزان نقدینگی نیز در انتهای سال ۱۳۹۵ بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود.

کمبود تقاضای موثر، کاهش قیمت نفت و نرخ سود بالای بانکی از مهمترین چالش‌های کوتاه مدت اقتصاد ایران هستند. از میان اجزای تقاضای کل، مصرف خصوصی، مصرف دولتی و سرمایه گذاری از سال های نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ با کاهش معنادار رشد مواجه شده اند که نشان می دهد آغاز مشکلات اقتصاد ایران بروز تحریم های اقتصادی از سال ۱۳۹۰ نیست. مصرف خصوصی و درآمد واقعی خانوارها به طور مستمر از سال ۱۳۸۶ روند کاهش داشته و درآمد حقیقی خانوارهای شهری در سال ۱۳۹۳ از درآمد حقیقی آنها در سال ۱۳۸۱ کمتر و درآمد حقیقی خانوارهای روستایی در این سال پایین تر از درآمد آنها در سال ۱۳۸۰ است. بالا بودن نرخ سود بانکی و شکاف آن از تورم خود در تشدید کمبود تقاضای کل موثر بوده است. آمارها نشان از هم حرکتی نسبت درآمد به هزینه (پس انداز) خانوارهای شهری و روستایی، کاهش فروش اوراق بدهی دولتی (و در نتیجه مخارج دولتی) و شکاف مانده تسهیلات و سپرده گذاری (به عنوان معیاری از سرمایه گذاری) با نرخ سود بانکی دارد.

علاوه بر چالش‌های مذکور، سه دسته عوامل بر وضعیت کوتاه مدت اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۵ موثر هستند. این سه دسته شامل عوامل ناشی از تحولات اقتصاد جهانی، عوامل ناشی از اجرای برجام و عوامل ناشی از اعمال سیاست های پولی و مالی هستند. مهمترین عوامل جهانی تاثیرگذار بر اقتصاد ایران وضعیت شرکای تجاری و همچنین قیمت نفت می باشد. بهتر شدن چشم انداز اقتصادی کشورهای عراق و افغانستان در این زمینه می تواند بر صادرات غیرنفتی کشور تاثیر مثبت داشته باشد.

همچنین با توجه به وجود مازاد عرضه در بازار نفت بر اساس پیش بینی نهادهای بین المللی به نظر نمی رسد درآینده نزدیک قیمت نفت افزایش چشمگیری داشته باشد. مهمترین عواملی که در نتیجه اجرای برجام بر اقتصاد ایران تاثیرگذار خواهد بود نیز عبارت از افزایش صادرات نفتی، آزادسازی دارایی های بلوکه شده، سهولت در روابط تجاری و مالی بین المللی و در آخر تعدیل انتظارات مصرفی و سرمایه گذاری است؛ ضمن اینکه آثار بلندمدت برجام بر اقتصاد ایران مثبت ارزیابی می شود و در کوتاه مدت نیز انتظار می رود صادرات نفت و میعانات گازی افزایش یابد، آزادسازی دارایی های بلوکه شده بر ثبات بازار ارز تاثیر مثبت داشته باشد، این عامل در کنار تسهیل تجارت خارجی (کاهش هزینه مبادله بازرگانی) منجر به منفی شدن تراز تجاری غیرنفتی در سال ۱۳۹۵ گردد و در نهایت تعدیل انتظارات مصرفی و سرمایه گذاری به تحریک تقاضای موثر کمک کند.

در رابطه با سیاست‌های مالی و به خصوص بودجه سال ۱۳۹۵ می‌توان بیان کرد در صورتی که لایحه بودجه به طور کامل محقق شود، اثر مستقیم آن بر رشد اقتصادی حدود ۳ درصد خواهد بود، این در حالی است که با توجه به برآوردهای مرکز پژوهش های مجلس به نظر می‌رسد تنها حدود ۸۴ درصد منابع بودجه قابلیت تحقق دارند و در نتیجه رشد اقتصادی مستقیم ناشی از آن نیز حدود ۱ درصد خواهد بود. آثار غیرمستقیم بودجه بر رشد می تواند کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد که بیش از هر چیز به اثر آن بر نرخ سود بانکی بستگی خواهد داشت.

۱۰ برند با بیشترین قابلیت اعتماد

موسسه J.D پاور هر ساله نتایج مطالعات خود در مورد قابلیت اعتماد برند‌های خودروسازی را منتشر می‌کند. این مطالعات برپایه تجزیه و تحلیل پاسخ‌های صاحبان خودروها پس از گذشت سه سال از خرید خودرو صورت می‌گیرد و در پرسشنامه‌ها از مشکلاتی که آن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته تجربه کرده‌اند سوال می‌شود. مطالعات امسال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۵ انجام شده و نتایج آن براساس پاسخ ۳۳۵۶۰ نفر از صاحبان اصلی وسایل نقلیه مدل ۲۰۱۳ به دست آمده است.

در بررسی قابلیت اعتماد برند‌ها مشکلات در ۱۰۰ وسیله نقلیه هر برند در نتایج منعکس شده و نمره پایین‌تر نمایانگر مشکلات کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتر هر برند است. متوسط ​​صنعت در سال جاری به ۱۵۲ رسیده، که از متوسط ​​صنعت در سال گذشته که ۱۴۷ بود کمی بدتر شده است.
در زیر ۱۰ خودروساز که بیشترین قابلیت اعتماد‌ را داشته‌اند به عنوان خودرو‌سازان مطمئن سال ۲۰۱۶ مشاهده می‌کنید:

۱۰. لینکلن
در سال گذشته، لینکلن در رده هفتم این لیست قرار داشت، اما درحال حاضر این خودروساز آمریکایی افت کمی را برای سال ۲۰۱۶ تحربه کرده است. امسال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده است و با وجود این که در سال گذشته ۱۱۸ مشکل مشترک در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشت، در نتایج امسال تعداد این مشکلات به ۱۳۲ رسیده است.

۹. رام
در سال ۲۰۱۶، رام یکی از خودروسازان بهبود یافته این لیست شده است و توانسته از رتبه ۱۴ به رتبه ۹ برسد. امسال، در هر ۱۰۰ خودرو این خودروساز آمریکایی ۱۲۹ مشکل گزارش شده است، در حالی که در سال گذشته تعداد این مشکلات ۱۳۴ بود.

۸. آکورا
آکورا نام تجاری دیگری هست که رتبه آن نسبت به رتبه بندی سال گذشته‌اش بهبود داشته است و با وجود این که در سال جاری مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشته، توانسته رتبه ۱۲ خود را در سال ۲۰۱۵ با رتبه ۸ در سال ۲۰۱۶ جایگزین کند. تعداد مشکلات این برند ۱۲۹ رسیده است که این رقم در سال گذشته ۱۲۴ بود.

۷. هوندا
هوندا جایگاه ثابت خود در J.D Power را بعد از ۵ سال از دست داد ولی خوشبختانه همچنان حضور خود را در بین ۱۰ برند قابل اعتماد حفظ کرده است. در مطالعات امسال J.D. Power مشکلات بیشتری برای خودرو‌های این برند به وجود آمده و در مجموع ۱۲۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ مشکل بیشتر گزارش شده است.

۶. شورولت
شورولت امسال رتبه خود در لیست خودرو‌های قابل اعتماد سال بهبود بخشیده و به رتبه ۱۰ خود در سال ۲۰۱۵ پایان داده است. با این حال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده و خریداران ۱۲۵ مشکل را اعلام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که این مقدار ۱۲۳ بود افزایش داشته است.

۵. GMC
GMC امسال توانسته به لیست ۱۰ خودرو قابل اعتماد ۲۰۱۶ راه یابد و این یک بهبود بزرگ است زیرا سال گذشته این برند در رتبه ۱۱ قرار داشت. خریداران ۱۲۰ مشکل مشترک در ۱۰۰ مدل از محصولات این خودروساز آمریکایی گزارش کرده‌اند، که در واقع سال گذشته نیز ۱۲۰ مشکل گزارش شده بود.

۴. تویوتا
تویوتا با یک رتبه سقوط به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرده اما هنوز هم نسبت به متوسط صنعت مشکلات کمتری دارد. امسال تعداد ۱۱۳ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده، که به جایگاه سوم این خودروساز ژاپنی در سال گذشته، با ۱۱۱ مشکل پایان داده است.

۳. بیوک
بیوک نیز با یک پله سقوط به مقام سوم دست یافته است، سال گذشته خریداران این برند ۱۱۰ مشکل را گزارش کرده بودند و حتی باوجود این‌که در سال جاری ۱۰۶ مشکل در خودرو‌های این شرکت گزارش شده اما رتبه این شرکت تنزل یافته است.

۲. پورشه
پورشه امسال توانسته رقبای زیادی را پشت سر بگذارد و از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه دوم دست پیدا کند. امسال خریداران ۹۷ مشکل در هر ۱۰۰ محصول این خودروساز آلمانی گزارش داده اند که در مقایسه با ۱۱۶ مشکل در سال گذشته یک بهبود خوب محسوب می‌شود.

۱. لکسس
لکسس برای پنجمین سال متوالی در صدر فهرست خودروسازان قابل اعتماد قرار گرفته است. با این حال، این برند به عنوان بازوی لوکس تویوتا با ۹۵ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو مواجه شده است که فقط کمی کمتر از پورشه است. در سال گذشته، لکسس این مقام را با ۸۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو به دست آورده بود که اگر شرایط به همین صورت ادامه یابد سال آینده پورشه این مقام را از لکسس سلب می‌کند.